K tomu uvádí tvrzení,
že obecné referendum je nevhodné k řízení Česka. Problém komentátora Reflexu je v tom, že referendum nic neřídí, pouze rozhoduje v otázkách, ve kterých chtějí přímo rozhodnout občané, protože společnost řídí vláda s použitím zákonů vytvořených poslanci a v rámci programu vítězných stran, či hnutí, tedy v rámci zastupitelské demokracie.
Z komentáře lze konstatovat,
že přestože v poslaneckých lavicích sedí ty komentátorem Reflexu uvedené, alespoň částečně gramotné elity, tak tyto elity byly schopné zprznit a zkazit zákony o místních a krajských referendech procesními podmínkami platnosti tak, že většina místních a krajských referend zůstává neplatnými, nebo nepoužitelnými a občané musí volit jiné formy protestů. Jestli to bylo záměrem těch částečně gramotných poslaneckých elit, nebo výsledkem jejich částečné negramotnosti, je vedlejší, ale vytvářet nepoužitelné, či obtížně použitelné zákony pro občany, mohou opravdu jen pouze částečně gramotní poslanci a senátoři, což bude platit i pro ty nové.
Možná by si v Reflexu měli uvědomit,
že právo občanů přímo rozhodovat o své budoucnosti a o budoucnosti společnosti ve které žijí, je neoddělitelnou součástí demokracie i Lidských práv a pokud jsou v Reflexu demokraté, tak by měli přímou demokracii, jako součást zastupitelskíé demokracie podporovat, nikoliv dehonestovat.
Strašení přijetím trestu smrti v referendu,
či přijetím zákonů zahrnujících segregaci Romů je nesmyslné, neboť podobná rozhodnutí by mohly přijmout i ty částečně gramotné poslanecké elity a rozhodnutí referenda v rámci zákonodárné iniciativy umožňuje soudní přezkum, což v případě celostátního referenda by měl dle znění platné ústavy, zajišťovat ústavní soud .
Příští rok bude 100 . Výročí vzniku Československa
a právě k tomuto výročí by měla být naše Ústava ČR v nově upraveném znění, konečně po 28 letech, předložena našim občanům, aby v občanském referendu schválili její znění tak, aby nemohla být měněna podle libosti, či nápadů, tou částečně gramotnou elitou poslanců i senátorů a každá změna ústavy by pro příště musela být schválena referendem občanů, což by zamezilo neustálým snahám o změnu ústavy ze strany těch částečně gramotných politických elit.
Pokud chceme zavést obecné referendum občanů,
musíme vycházet ze zkušeností v jiných zemích, kde referendum je funkční a počet podpisů pro uspořádání referenda by v našem případě neměl přesahovat 150 000 podpisů (i když spíše podporuji návrh Tomio Okamury na 100 000 podpisů). To je 2 x víc, než potřebuje kandidát na presidenta republiky. Nelze zase přijímat zákon o referendu občanů, který bude k ničemu a pro občany prakticky téměř nepoužitelný.
Obecné referendum není žádná jednoduchá záležitost,
zejména pro navrhovatele a nelze předpokládat, že se pod nejasnou otázku, či hloupý návrh zákona podepíše 100 000 občanů (v případě návrhu na změnu ústavy, nebo na změnu zahraničních vztahů 150 000 občanů), nehledě na skutečnost, že veškeré návrhy na referendum by musely být zveřejněny na internetových stránkách Ministerstva vnitra s tím, že pokud by se navrhovatelům nepodařilo do doby nejdéle jednoho roku zajistit potřebný počet podporovatelů, tedy podpisů, návrh by pozbyl platnosti. Pokud by se navrhovatelům podařilo zajistit potřebný počet podpisů, mělo by Ministerstvo vnitra do 1⁄2 roku zajistit vyhlášení referenda, včetně speciálních internetových stránek k danému referendu, kde by byly informace o uspořádání referenda a uvedeny odborné názory pro ANO, či pro NE v referendu, s možností otevřené diskuze odborníků, politiků i občanů.
Nikdo nemá právo omezovat
zaměření návrhů referend i když to mohou být zcela nesmyslné návrhy, jako je zrušení daní. Není totiž předpoklad, že by takové návrhy získaly potřebný počet podpisů, natož, aby zvítězily v proběhlém referendu občanů a získaly platnost. Tedy navrhovatelé musí návrh prosadit 2 x, sehnat potřebný počet podpisů pod návrh referenda a ještě následně přesvědčit občany, aby jejich návrh v referendu občané podpořili.
Důležitá je závaznost referenda občanů,
tedy v případě změn zákonů, by museli poslanci a senátoři bezodkladně přijmout vhodné znění zákonů, které budou plně odrážet vůli občanů a v případě změny ústavy by paragrafované znění muselo být přímo v textu, který by se schvaloval v referendu občanů a změna ústavy by vstoupila v platnost dnem vyhlášení výsledku referenda.
Jsme prý primitivní a nevzdělaný národ,
dle mínění komentátora Reflexu s tím, že by při přímé demokracii vítězila nedemokratická a nesvobodná volba necivilizované lůzy, oproti kultivované, vzdělané a demokratické populaci Švýcarska. Něco o vládě lůzy jsme už slyšeli od nějakého arcibiskupa, který tak hodnotil demonstraci odborářů na Václavském náměstí. Možná si komentátor a šéfredaktor Reflexu o sobě myslí, že jsou primitivní a nevzdělanou lůzou, ale na rozdíl od nich, většina našich občanů patří zcela určitě mezi vzdělanou i vyspělou populaci Evropy a s ohledem na naši historii, mají naši občané
větší politický rozhled a zkušenosti, než většina občanů západní Evropy.
Zdroj
http://www.reflex.cz/clanek/komentare/82814/proc-je-obecne-referendum-nevhodne-k-rizeni-ceska.html