Zabloudil jsem na obsahové, koncepční a programové stránky těchto institucí,
ALMA MATER, MŠMT, Odbory školství, Centrum po studium VŠ, Národní ústav, odborného vzdělávání, Národní vzdělávací fond, Ústav pro informace ve vzdělávání, Česká školní inspekce, Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání-CERMAT, Národního institutu dětí a mládeže MŠMT, Výzkumný ústav pedagogický a to jsem vynechal školská zařízení a mnoho dalších.
Pokud by jste spočítali množství dalších soukromých subjektů pracujících na státních zakázkách pro školství, nebo financovaných z rozpočtu školství, je to pořádný ranec peněz, plynoucích z vykradené státní pokladny.
Řekli by jste, že se stát zcela jistě zaměřuje na racionalizaci a zjednodušení školského systému. Ve skutečnosti by jste se pravděpodobně velmi spletli. Jde o vymýšlení nových vzdělávacích programů a koncepcí. Samé vědecké, analytické a výzkumné práce pro aktivování dalších výzkumných, analytických a programových materiálů. Je toho už pořádný kopec. Zkrátka, když se dá dohromady spousta vědátorů, tak lze vědátorsky zkoumat a diskutovat do nekonečna. Samozřejmě, ne zadarmo ! Podstata řešení se ztrácí v analýzách, koncepcích a výzkumech.
Tzv., „ Bílá kniha pro terciární školství“, sloužila především sama pro sebe a skončila u ledu, promiňte, bude přepracována, v rámci operačního programu, „Vzdělání pro konkurenceschopnost“, pod názvem, „Reforma terciárního vzdělávání“. Tento program má rozpočet přes 91 mil. Kč ! Hlavním výsledkem by měl být návrh systému, který umožní zavedení školného, včetně dalších analýz, analytických i programových materiálů a paragrafovaného znění návrhu zákona ! Mezi zpracovateli samozřejmě nechybí odborný garant školného, Petr Matějů. Na všem se dá slušně vydělat. Výborné zajištění příjmů do konce roku 2011. Se vznikem úsporného, racionálního a bezplatného systému vzdělávání mládeže a dospělých, uvedený program nemá nic společného !
Určitou subjektivní a neúplnou vizi, „Parciální vize I. Školství“, jsem zveřejnil na svém blogu http://jiricumpelik.blog.idnes.cz a to zdarma.
Opravdu nevím proč, značný počet školských institucí, včetně ministerstva, naplněných školskými odborníky, není schopné zpracovat racionální koncepci celého školského systému s využitím moderních technologií, včetně kontroly kvality a to bez použití podobných operačních programů, které by se daly využít v rámci školství, na zcela jiné a potřebnější účely.
Školné je nesmysl, který by dále zvyšoval finanční zatížení studentů a jejich rodičů, kteří již dnes platí, za možnost studia, vysoké náklady. Sloužilo by především k úhradě byrokratických a zbytečných nákladů ve školském systému. Kdo chce platit, má dnes dostatek možností studovat na soukromých školách.
Je logické, že soukromé školy a zahraniční poradci, tlačí na zavedení školného na státních školách, protože jim jde o získání dalších platících studentů pro soukromé školy, kteří by v případě zavedení školného, stejně museli platit i na státních školách. Kdo těmto obchodním záměrům soukromých škol slouží, si domyslí každý sám !
Studenti držím vám palce, nenechte si líbit zavedení školného !!!