Církevní restituce – tunel úplně přes celou republiku
Skutečností je, že KSČ
způsobila některým odvážným členům církví stíháním a vězněním těžkou újmu a těžké následky zejména v 50 letech, což nelze zpochybňovat, ale naprostá většina církevních hodnostářů s komunistickým režimem spolupracovala a vykonávala svoji činnost pod dohledem a zejména pod ekonomickou kontrolou státu. Přesto nelze tuto skutečnost považovat za důvod k tak rozsálé manipulaci se státními nemovitostmi a pozemky, která měla církev pouze v užívání pro zajištění své činnosti. Spíše lze zvažovat jiné zájmy, možná i zájmy mimo církve.
O tom, že lze přijmout zákon,
který původní zákon o církevních restitucích, včetně uzavřených smluv zcela zruší, z důvodu nesrovnalostí v podkladech a právních textech, není pochyb a je proto mnoho důvodů. Argument církví, že by se tím stal stát nedůvěryhodným je nesmyslný, protože respektování a tolerovaní, tak zpatlaného zákona, jako je přijatý zákon o církevních restitucích předložený minulou koalicí, tu důvěryhodnost státu poškozuje mnohem víc.
Zavázat se k odškodnění církví,
které vůbec ještě neexistovaly ani v roce 1948 a ani v roce 1989, je totální právní kotrmelec a nesmysl nejvyššího formátu, který nelze vůbec akceptovat, natož realizovat. Z toho lze usuzovat, že uzavřené smlouvy s církvemi i samotný zákon o církevních restitucích, lze považovat za neskutečný zmetek, nehledě na skutečnost, že církevní majetek patřil už od Rakouska-Uherska státu a církve jej pouze užívaly k zajištění své činnosti s tím, že ho nemohly zcizit, nebo dále pronajmout, přestože byl evidován, jako církevní.
O štědrosti římskokatolické církve,
která prý chtěla z Boží milosti podpořit malé a nové církve, lze vážně pochybovat a není důvod nevěřit hlasům, které tvrdí, že římskokatolická církev spíše potřebovala další církve, pro vytvoření většího tlaku na stát. Za jakým účelem, je pochopitelné. Spíše by bylo zajímavé vědět, co probíhalo v pozadí, než se tyto církve daly dohromady a jak se dohodly na podílech z požadovaných církevních restitucí. Zda toto jednání nelze charakterizovat zcela jinak, zůstává zatím otázkou.
Přehlédnout nelze přetrvávající ignorování zákona,
který přijalo v poválečné době svobody ústavodárné Národní shromáždění republiky Československé dne 11. července 1947, tedy zákon č. 142/1947 Sb.o revisi I. Pozemkové reformy, který je podepsán presidentem Dr. Edvardem Benešem s tím, že tento zákon odebírá pozemky nad 50 ha za náhradu. Zákon nespecifikuje půdu evidovanou na církve, ani ji nevyjímá z působnosti tohoto zákona. Tento zákon z roku 1947, tedy z doby poválečné svobody, kdy komunisté nebyli u moci, odebral pozemky všem velkým vlastníkům pozemků, tedy i pozemky evidované na církve, které tímto zákonem ztratily veškeré užívané pozemky nad 50 ha.
Odebrání těchto pozemků církvím v roce 1947
nelze lživě svádět na komunisty a ani nelze zpochybňovat platnost přijatého zákona z roku 1947, jen z toho důvodu, že zákonné rozhodnutí nebylo včas zaneseno do pozemkových knih, nebo argumentovat tím, že stát nevyplatil náhrady za zabrané pozemky, které byly v podstatě státní a pouze v užívání církví. Když stát následně od 25.února 1948, tedy od skutečné restituční hranice, se stal státem komunistickým a dodatečný požadavek na náhrady za odebrané pozemky užívané církvemi, vyvrací následná dohoda komunistů s církvemi z roku 1949, kdy se stát místo placení náhrad za církemi užívané pozemky, zavázal k vyplácení renty na činnost a zabezpečení církví, které církve dle této dohody s komunisty pobírají ještě dnes a to v současnosti ve výši cca přes 1 mld. Kč ročně.
Rovněž přetrvávají pochybnosti,
o původu majetku církví související s názory, že římskokatolická církev požadovaný majetek nabyla nečistým způsobem zejména v době po Bělohorské bitvě a v dobách následné násilné rekatolizace našeho obyvatelstva s tím, že církev by měla doložit původ tohoto majetku a rovněž vysvětlit rozpor mezi rozsahem přiznaného církevního vlastnictví v roce 1947, kdy přiznávaný rozsah majetku církví byl podstatně nižší, než církev nyní požadovala v rámci zákona o církevních restitucích.
Nelze ani pominout názory,
že o použití majetku římskokatolické církve rozhoduje Vatikán a že přijetím zákona o církevních restitucích došlo k poškození státu, ve prospěch cizího státu. Tedy, že jde o neoprávněné poškozování Českého státu, za což by měli nést odpovědnost ti, kteří tuto skutečnost způsobili.
Argument a sliby církví,
že získaný majetek a finance použijí na financování aktivit ve prospěch společnosti, tedy na financování svých zdravotnických zařízení, církevního školství, sociální péče o mládež, či staré lidi, není žádný Bohulibý záměr církví, protože se jedná o běžnou podnikatelskou činnost, kterou realizují obdobně i soukromé společnosti a ani církev to nedělá zadarmo. Pouze má oproti jiným společnostem tu konkurenční výhodu, že může nabízet tyto služby levněji, protože dosud neplatí na základě nesmyslné výjimky státu, ze své podnikatelské činnosti žádné daně.
Aktivity církví,
zejména v oblasti zdravotnictví a školství směřují jednoznačně k získání co největšího vlivu a moci ve společnosti pomocí těchto a dalších Bohulibých podnikatelských aktivit a k postupné obnově závislosti občanů na církvích. Taková skrývaná snaha o zásadní zvýšení vlivu ve státě a společnosti, připomíná pro ty zkušenější, cestu zpět hluboko do naší historie, kdy se náboženství učilo povinně i na základních školách.
O tom, že Ústavní soud ČR
neshledal na zákonu o církevních restitucích nic závadného, lze vykládat z hlediska toho, že pravděpodobně pojal, rozhodnutí státu, jako jednostranný zákonný dar státu církvím, místo skutečně řádně a právně odůvodněných restitucí, protože jinak nelze rozhodnutí ústavního soudu přijatelně akceptovat, ale dá se předpokládat, že pokud by současný zákon o církevních restitucí poslanecká sněmovna novým zákonem zrušila, tak by církvím nepomohlo ani odvolání k ústavnímu soudu.
Pokud, ale nebude přijat zákon,
který přímo zruší již přijatou formu církevních restitucí, nelze spoléhat na sliby církví o službě společnosti a je nezbytné, co nejdříve přijmout zákon o majetku církví, který jednoznačně určí, jakým způsobem budou moci církve zacházet s darovaným majetkem v rámci církevních restitucí a především určí i omezí způsob použití zisků i příjmů z tohoto majetku a zároveň znemožní majetkový převod tohoto majetku, či příjmů a jiných výnosů získaných z tohoto majetku, do zahraničí.
Samozřejmě i se zrušením všech daňových výjimek pro církve.
Jiří Čumpelík
Migrační pakt je prý úspěchem
V realitě to bude hodně drahý úspěch. Taky to není úspěch náš, ale těch, co si ho připravili. Další podstatná chyba současné vlády stejně, jako chyba se zastropováním cen energií u prodejců, která zavinila inflaci přes 20 %.
Jiří Čumpelík
Začne prezident ČR Petr Pavel organizovat skutečnou důchodovou reformu?
Vymýšlíme zase české speciality a přitom vedle máme Rakousko, které má nejvyšší důchody v EU. Opravdu jsme tak neschopní, že neumíme realizovat obdobu úspěšného systému progresivního zdanění, včetně důchodového systému Rakouska?
Jiří Čumpelík
Důchodová reforma a prezident ČR Petr Pavel
Navrhovaný systém je zase špatný, protože navazuje na daňovou soustavu vycházející z bývalé ruské rovné daně, která slouží především platově silným vrstvám společnosti.
Jiří Čumpelík
Má to na svědomí Andrej Babiš
Víme o něm io jeho rodině téměř všechno. Pokud pro něho ve volbách lidé hlasují, vědí proč. Dá se říci, že jako předseda vlády byl úspěšný.
Jiří Čumpelík
Progresivní zdanění, nebo progresivní bohatnutí s rovnou ruskou daní?
Opravdu naši ekonomové, politici a jejich poradci nevědí, kde peníze na provoz zadluženého státu jsou? Stačí se podívat na progresivní zdanění přes hraniční čáru do Německa, či Rakouska.
Další články autora |
Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl
Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...
Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný
Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...
Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování
Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...
Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci
Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...
Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce
Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...
Pořadatelka nahé párty dostala v Rusku pokutu, provinila se kritikou války
Moskevský soud ve čtvrtek uložil pokutu 50 tisíc rublů (asi 12 750 korun) televizní moderátorce a...
S vládou nemá smysl pokračovat v jednáních, a to ani za účasti prezidenta, řeklo ANO
V atriu Poslanecké sněmovny proběhla tisková konference stínové vlády hnutí ANO. Poslanci mluvili...
POLITICKÝ DIÁŘ: Pověstná „střídačka“ ODS a Kupkův úspěch na kongresu
Premium Byť se před čtrnácti dny na kongresu ODS v Ostravě téměř nic nestalo (natož aby šlo o něco...
Odvrátili jsme dronový útok na Minsk z území Litvy, tvrdí Bělorusko
Šéf běloruské tajné služby (KGB) Ivan Tertel ve čtvrtek uvedl, že se podařilo zmařit dronový útok...
Prodej, Pozemky pro bydlení, 1167 m2 - Ralsko
Ralsko, okres Česká Lípa
3 200 000 Kč
- Počet článků 611
- Celková karma 28,12
- Průměrná čtenost 1688x
"Odkopněte starý i současný špinavý svět politické propagandy, zabíjení, vydírání, cenzury, násilí, manipulace i zastaralých a špatných zákonů. Vytvořte si zcela novou společnost sami pro sebe, společnost vzájemné pomoci, úcty, lásky a štěstí, která vám zajistí mírovou budoucnost a šťastný život pro vás všechny doma i na celém světě."
"Mějte úctu k přírodě, protože žádný Bůh, ale pouze příroda rozhoduje o vašem narození i o vaší smrti. Také vy jste pouhým výtvorem přírody. Zda dobrým, či špatným, určujete sami."
"Respektujte pravidla přírody a života, protože vy rozhodujete, zda bude příroda kvést, či schnout."
E-mail: cumpel@atlas.cz
Každou ideologii, demokracii, či náboženství, mohou fanatici změnit v násilí, zlo, útisk a využít, jako cestu ke své moci. "Odmítejme jednostrannou politickou propagandu. Odmítejme zbrojení, války a válečnou propagandu, Odmítejme světovládu. Odmítejme sledování lidí a ochraňme svoji osobní integritu proti rostoucímu vměšování na všech komunikačních úrovních."
"Mír, lásku a šťastný život všem lidem světa!"