Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J90i69ř87í 24Z48á33ř10e67c49k20ý 5334108164305

No, to nevím, jestli nám v Bruselu závidí prezidenta, který ani neví, co je cenzura.

+1/0
4.1.2017 2:07

J64i24ř10í 78Č28u34m54p74e75l36í20k 5446506442311

Pane Morbicere,

vypadá to, že to nechápete vy. My, jsme si tu propagandu a cenzuru dostatečně užili a tak na rozdíl od vás, dobře víme o co se jedná.

+3/0
4.1.2017 7:22

A67l50e11š 79M70o25r36b12i57c22e63r 2709112135191

I ty svatá prostoto...

+1/−3
3.1.2017 19:05

J55i71ř86í 34Č13u19m78p60e44l55í30k 5266936602131

Jděte se pomodlit

možná vám to pomůže. Je to jednoduché.

+2/0
3.1.2017 21:57
Foto

M14a82r64t46i81n 69F31a30l45t14ý38n 9221516664638

Jen jedna poznámka: "ve své většině stále ještě velmi vyspělý evropský národ" -

Inu, nechci Vám kazit radost, ale to pomalu přestává platit. Nesmíte brát vše podle internetových diskusí.

I to školství se snaží, seč může, aby tento národ zdecimovalo. Rv

+6/0
3.1.2017 18:29

J62i53ř71í 65Č80u48m56p26e41l21í88k 5896666332491

Pane Faltýne,

právě proto je uvedeno "stále ještě," ale nic netrvá věčně.

+3/0
3.1.2017 21:52

L98e42o50n53a 18B80l16a63h30o49v33á 5510509309743

Nedávno jsem četla, že 60 % populace Maďarska nemá tušení, co se v jejich zemi na podzim roku 1956 dělo. Nevím, jak by dopadl podobný výzkum v Česku, kolik lidí, zvláště těch, kteří absolvovali školy v éře normalizace, by vědělo víc nejen o srpnové okupaci 1968, ale třeba o procesu sovětizace Československa po roce 1948.

Té sovětizace, která během několika málo let vyvrátila československou ekonomiku z kořenů a jejíž důsledky pociťujeme ještě dnes. Např. když se divíme, proč nemáme stejnou životní úroveň jako země, kam noha bolševika nevstoupila.

A že se Evropa brání ruské propagandě? Už se poučila, zná její historii, sahající až do 20. let minulého století. Stačí si přečíst Návrat ze SSSR Andrého Gida, který tu mašinerii popsal a které sloužili i takoví lidé, jako byl Julius Fučík. Kdyby tito koryfejové napsali pravdu o sovětském Rusku, o stalinském teroru, o moskevských procesech, o strašlivé bídě a hladomoru, o táborech zvláštního určení na Solovkách, později známých jako soustroví Gulag, a nepsali tendenční a nadšené propagandistické články či knihy, možná by se naše poválečná historie odvíjela poněkud jinak.

Ani to netrvalo tak dlouho a už opět některým pravda vadí...

+7/0
3.1.2017 16:13

J96i36ř93í 79Ř91e76z54n37í79k 4642562653325

Ale to sovětizaci jsme téměř všichni vědomě chtěli, chtěli jsme se přimknout k mohutnému slovanskému dubisku. Naprosto oficiální Benešova téze zněla, že provádíme slovanskou politiku.

A konec konců platí, že Fučík i Gorkij o všech vámi uvedených jevech psali a tyto jevy byly známy i českým čtenářům. Nejenom odtamtud, ale třeba z publikací bělogvardějských, které v Československu hojně vycházely. Viz třeba i znovu nedávno vydaná kniha Jurijeva "Tvář bolševismu". Co více byste chtěla. Češi věděli přesně, do čeho lezou.

+1/−3
3.1.2017 16:25

O92n78d64ř95e95j 14K94o70l97á57ř 1823565883501

Obávám se, že téměř nikdo nechtěl to, co v Rusku skutečně bylo, ale mnozí uvěřili pohádce o úžasné zemi, která nás osvobodila. A notnou dávku práce udělala, světe div se, propaganda v prokomunistických médiích, kterou tehdy bohužel mnoho lidí sežralo i s navijákem.

+6/0
3.1.2017 16:28

L26e56o95n15a 95B66l24a61h94o85v40á 5710549159703

"Pravda je, že jsme měli o Sovětském svazu iluze až neuvěřitelné. Dali jsme se přesvědčit, že tam panuje nejen úplná sociální spravedlnost a svoboda, vyplývající z naprostého souhlasu všech občanů s režimem, který chápe a plní všechny jejich potřeby, ale že z těchto ideálních poměrů vyrostla nejpokročilejší věda a, snad až na malé výjimky, nejvyspělejší průmysl. jednou jsem v kině viděla reportáž z továrny, kde na konci výrobní linky, vydávané za jeden z vrcholů moderní techniky, sedělo děvče, které na každou láhev připláclo nálepku. Celý biograf zašuměl úžasem, protože každý věděl, že tahle práce se u nás dělá strojově už snad celá desetiletí. Ale takové věci, stejně jako mnohé závažnější věci, jsme odbývali mávnutím ruky, jako čistě ruské záležitosti, které se nás netýkaly."

"Teprve po letech mě napadlo, že právě tyto malichernosti, které nám nestály za úvahu, byla ta jediná fakta, které jsme o SSSR skutečně znali z první ruky", uvedla ve své autobiografické knize Na vlastní kůži Heda Margoliová-Kovályová, vdova po popraveném R. Margoliovi v procesu se Slánském, když se snažila hledat vysvětlení, co způsobilo, že se po válce tolik čestných a rozumných lidí dalo ke komunismu.

+1/0
4.1.2017 5:49

L88e61o24n82a 39B37l69a68h54o54v25á 5780359389453

oprava: v procesu se Slánským

0/0
4.1.2017 5:51

J96i45ř86í 13Ř21e32z67n50í69k 4652202403825

"Během studií byl členem organizace YMCA, pod jejíž záštitou procestoval před válkou Evropu a Spojené státy do r. 1937". ̈

Už jenom tento úryvek ze životopisu jejího manžela naznačuje, že si ze čtenářů dělá paní Heda legraci. Oba dva měli možnost získat velmi kritické informace o SSSR, které je měli přinejmenším vést přímo k třídní bdělosti a ostražitosti. Jeho kolega Slánský byl po celou dobu války přímo v Moskvě a není možné, aby ani očkem nezahlédl, co se tam děje, zvláště když mu tamtéž někdo ukradl dítě.

0/−1
4.1.2017 7:18

I78v64a33n59a 89M10e18l95k67u72s59o23v55á 4876518606802

Velká karma.

+8/−1
3.1.2017 14:51

R87a87d33e59k 87K93a84r50a93s 7474307206549

Krásná ukázka účelové dezinformace nebo také fakenews

http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/USA-Vzdyt-ta-zprava-o-hackerovi-z-Ruska-je-blbost-hubuje-slavny-casopis-clanek-slavnych-novin-469679

+2/−1
3.1.2017 13:59

O27n29d95ř86e89j 88K30o64l88á35ř 1293495393721

Raději Blesk než PL - nejsou to ani listy, ani parlamentní.

+4/−3
3.1.2017 14:03

R36a88d64e44k 26K88a88r76a31s 7174337896699

Mě je to jedno, ozdrojované to mají. že mají bulvární nadpisy je jiná věc, hlavní je pro mě obsah.

+3/0
3.1.2017 14:06

O48n18d95ř61e87j 84K23o55l40á27ř 1683975613401

Je mi líto, že baštíte tuto manipulaci. Aby bylo jasno, občas si tam něco přečtu, abych byl v obraze v oblasti překrucování.

Jako příklad mohu uvést kauzu Brady. PL po zběsilém manévrování nakonec tuto kauzu chytře posunuly na úroveň "Proč by měl dostat vyznamenání zrovna pan Brady a ne pan/paní XY, který/která si to zaslouží více", což si myslím docela zabralo, přestože příčina kauzy byla někde úplně jinde.

+5/−2
3.1.2017 14:15

R25a98d61e13k 19K58a31r57a60s 7384127136319

Myslíte manipulaci Washington Post? Tak tu fakt nebaštím.

Ano, pseudokauza Brady byla opravdu o něčem jiném, než jsme mohli vidět na mainstreamu.

+2/−4
3.1.2017 14:55

O64n49d96ř87e62j 98K28o80l56á91ř 1733405633251

Tím Washington Post chcete vyvracet manipulaci PL?

Ohledně Bradyho: skvělá manipulace byla kromě výše zmíněné i tato: Hermann řekl, že u prezidentova vyhrožování byli i další lidé, kteří to mohli slyšet a potvrdit, ale jmenovat je nebude a nechá to na nich, zda se přihlásí. Nepřihlásili se. Nicméně ozvala se osoba, která tam byla a která tyto svědky označila. Poté se tito dva pánové nechali slyšet, že nic neslyšeli.

A PL píší o důkazu, že Hermann lhal. Tak člověk, který je schopen toto baštit, musí mít těžké problémy s logikou.

Nahoďte něco podobně ujetého z WP.

+4/0
3.1.2017 15:42

R26a95d71e95k 46K63a58r73a77s 7684137236419

PL žádnou manipulaci v tomto článku neprovádí, jen odkazuje na zdroj, který popisuje manipulaci Washington Post.

Co se týče Bradyho, Herman obviňoval v závažné věci prezidenta, aniž by to jakkoliv dokázal, takže lhal. Až tak je to jednoduché.

+1/−3
3.1.2017 15:57

O48n90d56ř66e58j 83K63o57l15á43ř 1393155973421

Tvrdit, že někdo lže už jen právě když není své tvrzení schopen dokázat, je skutečně ubohé. O logice nemluvě.

A když jsme u té manipulace WP: je velký rozdíl mezi lhářem, který trvale a bez skrupulí lže, a člověkem, který někdy v životě zalhal, případně omylem řekl nepravdu.

WP uvedly informaci od nějakého zdroje, která se záhy ukázala nepravdivou, což WP přiznaly a uvedly věci na pravou míru.

Rozumný člověk z této kauzy může leda tak odvozovat jistou neprofesionalitu v tak prestižním médiu. Hlupák však uvěří, že WP lže až tiskne nepřetržitě, a to tím spíše, když PL k tomu napíše článek.

Kdybych to neznal, tak bych to neřekl: PL používá naprosto stejné metody překrucování informací jako kdysi Rudé Právo v časech po II. sv. válce, když se komunisté snažili získat moc. Hodně lidí to baštilo tehdy, hodně lidí je schopné podobné stupidity baštit i dnes. Ale koho to zajímá, že?

+1/0
3.1.2017 16:18

R58a68d16e87k 72K54a43r14a60s 7884417656489

Můžeme mluvit o lži nebo křivém obvinění, obojí je špatnost.

WP manipulativně uvedl nějakou falešnou informaci a jen velmi opatrně ji poté ohýbal, místo aby uvedl, že šlo o lež.

0/0
3.1.2017 17:45

O71n90d70ř38e83j 48K67o79l88á98ř 1353245553101

Je mi trapné vám to vysvětlovat. Lež je záměrně šířená nepravda. Křivé obvinění je záměrné obvinění někoho z něčeho, co neprovedl. Možná se toho pan Hermann dopustil, v tom případě se toho de facto dopustil i pan Brady, ovšem neexistují pro to žádné důkazy. Jediné důkazy, které existují, jsou ty, že pan Zeman v minulosti mnohokrát prokazatelně lhal.

Snad každé médium již mělo tu smůlu, že šířilo nepravdivou informaci. Zatímco v PL je to běžná praxe, ve WP je to naštěstí výjimka.

+3/0
3.1.2017 17:52

R66a20d62e42k 90K47a31r98a14s 7714797406679

Tak já nevím, vám opravdu přijde v pořádku někoho obvinit a vůbec nic nedokázat? A pak ještě hloupě poukazovat na to, že snad Zeman v minulosti lhal. Jinak jste to definoval pěkně, Herman se podle mě dopustil obojího.

WP je známé svými manipulacemi, podobně jako CNN a další média.

0/0
3.1.2017 20:35

V97á43c39l67a35v 92K45o90p66ř44i14v54a 1654400625681

PL zdrojují přitom tajné služby zatím nic nevypustily. To jsou PL zase o krok napřed.;-D

+3/−1
3.1.2017 14:24

R68a80d73e26k 54K75a93r97a55s 7504277276719

To netvrdí PL, ale propagandistický Washington Post.

+2/−1
3.1.2017 14:53

K85a98r57e53l 79V69a46l59i41š 7989306208182

Pod tím článkem aspoň byla zpráva o prospěšnosti zázvoru. Tím se to spravilo.;-D

0/0
9.1.2017 14:42

J10o75s57e87f 34R17z67y40m45a89n 7151236226311

Jsou jen 2 vysvětlení, proč někomu vadí upozorňování na dezinformace: Buď mu chybí pud sebezáchovy, nebo jsou jeho zájmy shodné se zájmy východních rozvrtávačů Evropy.

+4/−3
3.1.2017 13:49

J49o41s21e84f 74H27a28v79r44á56n10e84k 9701261194

Existují ovšem i další relevantní vysvětlení. Třeba ten někdo absolvoval více nežli jen pomocnou školu a k životu nepotřebuje žádné nápovědy, či ideologické berličky:-)

+7/−3
3.1.2017 13:59

O37n80d52ř15e46j 75K27o50l67á25ř 1203595413501

Nevěřím tomu, že v roce 1946 volili a v roce 1948 upřímně podporovali komunisty pouze absolventi zvláštních škol.

+5/−1
3.1.2017 14:04

R18a51d39e66k 47K95a27r29a24s 7554927886299

Tak to je třeba si rozhodnout, jestli chceme diktaturu nebo demokracii.

+1/0
3.1.2017 14:09

O41n11d86ř48e46j 51K30o17l19á61ř 1183755553321

Diktatura cenzuruje, demokracie ne. Zde se žádná cenzura nezavádí. Kdo si myslí opak, měl by se lépe informovat.

+3/−1
3.1.2017 14:16

R90a52d68e63k 67K86a39r35a14s 7704287326299

Demokracie to umí pojmenovat jinak.

+2/0
3.1.2017 14:56

O90n17d66ř96e22j 57K55o85l49á80ř 1753735173211

Měl by vám někdo vysvětlit význam slova cenzura.

+1/0
3.1.2017 15:43

R42a98d88e31k 90K90a73r36a76s 7554907356129

Ano, zatím je to jen plíživá cenzura.

+1/0
3.1.2017 15:53

O89n15d95ř26e30j 23K31o38l98á51ř 1643945273101

Já naopak beru jako výdobytek demokracie, že stát sám upozorňuje občany na nebezpečně zavádějící informace, aniž by šíření informací jakkoli omezoval.

+1/0
3.1.2017 15:55

R45a50d71e91k 89K59a74r95a35s 7244487366409

Já, který poznal cenzuru z minulosti to beru jinak.

+2/−1
3.1.2017 15:58

O55n63d40ř20e16j 86K55o65l79á52ř 1633555593851

Nepoznal. To snad ani není možné. Kdybyste totiž cenzuru poznal, pak byste věděl, že cenzura zamezovala šíření informací. Nevhodné informace nebylo možné tisknout, sdělovat rozhlasem či televizí.

Dnes je situace opačná. Médii lze šířit jakékoli, dokonce i nepravdivé informace. OK, to je demokracie.

Ovšem některé nepravdivé informace jsou nebezpečné. Kdybyste znal dějiny, věděl byste, o čem mluvím. Proto považuji za výdobytek dneška, že mohou být občané na nebezpečné hoaxy upozorňováni.

+1/0
3.1.2017 16:22

R81a42d56e34k 35K72a90r37a84s 7144627106749

Proto mluvím o plíživé cenzuře.

0/0
3.1.2017 17:46

O36n92d78ř80e76j 93K82o75l74á68ř 1403585183711

Ano, rozumím. Je-li veličina a větší než b a přitom veličina a oproti b stále roste, pak lze mluvit o plíživém sbližování obou veličin.

0/0
3.1.2017 17:54
Foto

R43a65d97k17a 46K40i73e92l62b77e89r23g62e48r27o77v36á 6573157210294

a já furt, co nás ta saň mnohohlavá bruselská tak sžírá... aha?;-)závidí nám (tajně ale určitě) prezidenta Zemana...normální žárlivost. Teď se mi kruh uzavřel.

Asi se tam dozvěděli, jakou cenzurou muselo projít několik kauz Objektu závidění, které pak pravdivě podal ten chlapec v brýlích celému národu, národu, který nemá rád cenzuru... a přesto má pana prezidenta ve většině rád.

+3/0
3.1.2017 12:28

J71i11ř70í 86Č60u76m19p17e73l25í75k 5266116562711

Milá dámo,

jak se na vás dívám, myslím, že už nepotřebujete vodit za ručičku a už vůbec nepotřebujete, aby vám někdo říkal co si máte myslet, co máte číst a co je správné a co je špatné.;-)

0/0
4.1.2017 7:31

P86e95t25r 69B10r43o40d10s90k63ý 5406433585959

.... a jak voni někeří žonglujou s tem slovíčkem "cenzura", žejo ?!,- za co tam teda budou ti experti na pravdu cálovaní ?,- vyhodnotí web jako proruskej, pročínskej, prokubánskej, proamerickej a vypálijou na tepetu WARNING "to není pravda!" nebo ten web rovnou zablokujou a smáznou ?!? ,- první varianta je nepravděpodobná, ale porád by to nebyla cenzura, však likvidace webu je typickou ukázkou cenzury a přesně tam aktivity tehoto ansáblu směřují !

+8/−2
3.1.2017 12:21

V42á82c52l96a52v 71K64o36p30ř84i63v64a 1844880625241

To jste vyčetl z kávové sedliny nebo na sputniku. Výsledek je stejný.

+3/−2
3.1.2017 13:24

P95e60t90r 54B90r39o42d45s20k84ý 5416103795329

.... no kdysi dávno sem to slyšel na Svobodný Evropě, ale to už je dějepis;-)

+2/0
3.1.2017 13:58

V30á42c60l20a41v 42K32o29p58ř84i17v59a 1744390165451

Hm. To už tam tehdy probirali dezinformace na internetu? Jste hodně moudrý.;-D

+1/−2
3.1.2017 14:26

P57e51t47r 75B66r78o51d13s15k12ý 5506173855669

.... pro Vás (a podobný fištróny) to dám polopatě;-) !,- mediální cenzura v tehdejší ČSSR,- .... takhle by to mohlo stačit, žejo ?!,- pokud by s tem byl porád problém, mosite sa vobrátit na inačí vodborníky !

0/0
3.1.2017 15:07

Z39d63e56n96ě64k 30B13e74n56d29a 9909759128

Budouváním dohledových složek a korekcí "zavádějících informací" vždy začínaly diktatury.

+7/−4
3.1.2017 11:16

O16n47d40ř63e12j 38K74o37l89á61ř 1133655503891

Diktatury stavěly na cenzuře. Bez té by nemohly žít. Zatímco u nás vznikl úřad, který NECENZURUJE, pouze označuje některé informace za nepravdivé, aniž by zakazoval jejich šíření.

+3/−4
3.1.2017 13:07

J57o15s38e91f 25H43a90v54r52á13n77e73k 9841421824

Hosana!

+3/0
3.1.2017 13:41



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.