Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J94i20n39d25ř76i72š12k62a 17B83u91r92g68e18r18o55v39á 3745394428535

Fico už zradil, Slovensko bude přijímat "bílé" imigranty...

0/0
31.7.2017 6:08

Z30d52e65n30e73k 41H33o79r76n31e31r 4174251852943

Nikdo nás nutit nemůže, ale můžeme to udělat z důvodů lidskosti. Pomoc lidem je odvěká povinnost křesťanů. A pokud se necítíme být dědici křesťanství samozřejmě, budeme o tom muset hlasovat a podle toho se i stane.

0/0
27.7.2017 21:36

P26a61v17e19l 80Š50t74í90p54e48k 5709363164325

Zaprvé většina z nás nejsou křesťané a zadrhuhé nikdo pomoc pomáhat celému světu fakt nemá, pane lidskost

+5/0
27.7.2017 22:32

F48r10a21n22t40i74š66e72k 94V13o40p77r82š40á61l70e84k 3529326220394

U těch křesťanů je to pomoc bližním. A potřebným. Tito nejsou ani bližní a už vůbec ne potřební.

+2/−1
28.7.2017 9:37

J76i67ř29í 61Č13u54m61p21e81l12í14k 5276566372311

Vážení diskutující, děkuji za vaše příspěvky.

Sledoval jsem vystoupení premiéra Slovenska Roberta Fica po jednání v Bruselu a musím konstatovat, že je to premiér, který se nedá zlomit a drží pozici s V 4. Slováci mohou být na svého premiéra hrdí.

Jen nevím, jak by uměl držet držet pozici V 4 náš premiér Bohuslav Sobotka, až ho zase navštíví v Praze madam Merkelová. Doufám, že se nebudu muset stydět.

+6/0
27.7.2017 21:33

J19o94z84e21f 37Č52e66r14n77ý 3131669443381

Dotačná mafia sa o svoj lup nedá. Fico a jeho zbojnícka družina otočia, keď prídu o svoje eurofondy.

+1/0
29.7.2017 11:43

J82o62s28e14f 92S92l71a42v90í60č36e29k 4153616236103

Státy V4 pochopitelně nemají totožné zájmy. Ovšem domnívám se, že soudržnost těchto států je jediná možnost jak se ubránit neurvalému diktátu EU. Dovede si někdo představit co by se stalo kdyby RVHP rozhodla o přesunu 5 000 muslimů ze svých republik do ČSSR? Já tedy ne. To by si ani Brežněv nedovolil.

+5/−2
27.7.2017 16:47

J35i60ř35í 12W40a60l89t67e21r 1840856206631

Mně to spíš připadá, že postkomunistické státy V4 se působí jako trojský kůň Ruska

+3/−9
27.7.2017 16:12

P51a58v45e20l 33Š37t28í83p98e33k 5639653874285

Ono Rusko se totiž asi snaží chránit Evropu před migrací, co.

+1/0
27.7.2017 18:51
Foto

D43a57v90i32d 90H52o13m51o51l41a 4412962329713

Pěkný vtip pane Štípku...

0/−1
28.7.2017 11:14

P59a92v18e17l 61Š78t48í12p90e19k 5819343934265

Ano, nesnaží. Proč by tedy měli podporovat kritiku migrace ovšem nikdo nevysvětlil

+2/0
28.7.2017 13:48

L35u37b71o46š 52U42l55r19i29c61h 5941660598984

Slovensko by malo ihneď vystúpiť z tohoto smiešneho spolku V4!

+3/−3
27.7.2017 15:39

P16a14v78e35l 15Š56t33í16p24e55k 5149193784415

Tak vystupte. Až si to většina Slováků odhlasuje.

+2/0
27.7.2017 18:51
Foto

D66a81v50i66d 58H86o25m24o69l93a 4542892269503

Slovensko má zastupitelskou demokracii stejně jako my. Pokud se tedy zvolení zástupci rozhodnou, že chtějí vystoupit, pak mohou zahájit kroky k vystoupení. Ačkoli V4 je v podstatě jen jakýsi pakt, žádnou institucionální formu to nemá...takže asi tak.

Většina voličů je třeba, když jsou volby, ne, když se má odvolat podpis na nějaké smlouvě...

0/−1
28.7.2017 11:16

Z72d56e22n93ě28k 48B94á85r40t55a 6289472917290

V Madarsku a především v Polsku nastupují nacionalistické totalitní systémy jedné strany,kdy veškerá moc končí v rukou jednoho člověka,nad tím mají staré evropské demokracie jásat...?Jistě jste četl prohlášení našich čtyř nejvýšše postavených soudcu,včetně předsedy Ustavního soudu Rychetského k tomo co se děje v Polsku,nesouhlas vyjadřujeme i my a ne nějaký "Brusel"...tenhle zoufale protichudný spolek,kdy každý hraje jen o své zájmy se brzy rozpadné,narozdíl od EU...

+11/−17
27.7.2017 11:23

J22i25ř42í 43Č62u23m51p47e21l37í18k 5726836902441

Zatím to vypadá,

že i u nás bude po volbách vládnout jedna strana.

Je samozřejmé, že polské změny nelíbí ani našim zástupcům moci soudní.

Naopak předpokládám, že se Visegrádská čtyřka rozroste o další podporovatele.

+6/−2
27.7.2017 11:35

J83o80s24e40f 82S42l67a43v19í89č39e46k 4803516936473

Je zajímavé, že v USA po volbách v podstatě vládne také jedna strana a nikomu to nevadí. Madam Clinton dokonce neuměla pochopit co je to koalice a vláda více stran.

+4/0
27.7.2017 16:59

A20n93t95o11n53í61n 21R36e12č97e35k 9445832846550

Čím to je, že lidi si v obou zemích přáli drtivou výhru jak strany PiS, tak i Fideszu, aby ony mohly vládnout samy s nadpoloviční většinou mandátů v parlamentu? A ještě nyní v průzkumech mají výraznou převahu nad dalšími stranami!!

+11/0
27.7.2017 12:12

Z64d14e51n55ě73k 14B17á19r85t54a 6809322527320

To už je prostě myšlení Východu,požadavek vlády jedné strany a silného vudce má Východ pořád v krvi a bohužel i v hlavách.Polsko a Madarsko pouze následují příklad Ruska a Turecka,doufám,že se k nám nic podobného nedostane,nikdy u nás nebyl tak silně zakořeněn nacionalismus jako v Polsku,Madarsku nebo Rusku...

+2/−2
27.7.2017 13:09

J76i70ř94í 26Č89u97m77p87e88l89í31k 5696866372841

Ochrana vlastních národních zájmů

před multikulturními problémy a Muslimským terorismem není nacionalismus.

+6/−1
27.7.2017 13:24

J16o32s59e33f 43S74l42a38v94í30č43e12k 4843196566713

Tím v podstatě říkáte, že ve státech východní a střední Evropy nemají být demokratické volby, že jim má vládnout EU. Bohužel, mám jiný názor.

+2/0
27.7.2017 16:55

P39a67v14e34l 36Š39t27í92p86e76k 5769243604345

Aha, to je myšlení východu, nechtít tu miliony Afričanů. Jasně.

+3/0
27.7.2017 18:52

P13a26v78e34l 79Š32t31í97p19e57k 5449423104955

V obou zemích nastupuje to, co si lidé demokraticky zvolili, soudruhu totalito

+6/−3
27.7.2017 13:08

Z56d94e92n78ě42k 27B91á12r82t12a 6579762147660

Kolikrát v historii si už lidé demokraticky zvolili totalitu...?Příklady nemusíte hledat nikde daleko...

0/−1
27.7.2017 16:49

P46a65v96e28l 76Š69t26í26p32e60k 5399333504405

Až jim režim zruší možnost si příště zvolit někoho jiného, pak to bude totalita. Zatím se o totéž evidentně snažíte vy, když pláčete nad demokratickou vůlí většiny.

+3/0
27.7.2017 18:50

J58a55r89o93m39í30r 46S91t83r97a80š43i42l 11S42t76. 3754124270645

Nakonec je dobře,že se tak stává. Některé rozkay jsou nepřípustné a rozhodující diktující země si musí uvědomit, že nelze tak postupovat. Mají přece zkušenosti s vyjímkami Velké Británie, v něčem u Dánska, Švédska ap. Samozřejmě, že migranti setlačí do bohatých zemí a ti s tím mají problémy. Ale dávat rozkazy o počtech přijetí je nemožné. Naproti tomu, co vládnoucí strana v Polsku žádá, je také nepřípustné a unie do toho vstupuje. Je to různorodý celek, kde třenice budou vždy !

+3/0
27.7.2017 11:22

P61e52t60r 26Č64e39j79k39a 7716415499182

To, co se děje v Polsku je ale zásadní problém pro demokratický právní stát. Snažte se pochopit, jak funguje dělba moci v demokratickém státě - to, co se snaží polská vláda učinit, je zásadní destrukce základů demokratického státu, v podstatě jí jde o podřízení soudní moci pod moc výkonnou (ministerstvo spravedlnosti) - je to naprosto neakceptovatelná změna, protože tím politizujete justici, dostáváte jí pod politickou kontrolu vlády, což je zásadně špatně. Polská vláda svým způsobem z demokratického státu dělá stát totalitní. Velmi zjednodušeně platí, že je to ve skutečnosti naopak - je to moc soudní, která kontroluje činnost moci výkonné.... a je to moc zákonodárná, která určuje pravidla činnosti moci soudní. Ale nemůžete udělat to, že obrátíte vztah mezi mocí soudní a mocí výkonnou, protože pak jste naboural brutálním způsobem dělbu moci a moc výkonná ztrácí nad sebou kontrolora legality - teda zákonnosti vlastní činnosti. Necháváte jí pouze pod politickou kontrolou parlamentu, což je naprosto nedostačující - to, co se děje v Polsku je v podstatě převrat - a trochu to nadsadím, je to docela podobné postupu nácků v Německu... :-/

+6/−7
27.7.2017 11:09

P75e61t53r 37Č22e63j46k82a 7296535819982

Dodám, že způsob, jakým PiS jedná vůči prezidentovi Polska, který ty zrůdný zákony vetoval, je v demokratickém státě něco naprosto neskutečného - nemůžete "vyhrožovat" prezidentovi země za výkon ústavního práva...

+5/−3
27.7.2017 11:12

A46n43t37o24n83í55n 83R36e16č85e77k 9155942736380

Odkud berete informace, že vládní strana PiS se chová k prezidentovi Dudovi špatně? On vzešel z této strany a je členy chválen!!

+3/−1
27.7.2017 12:15

P98e50t16r 29Č51e58j71k66a 7806575159632

http://zpravy.idnes.cz/polsko-pravo-a-spravedlnost-justice-duda-f11-/zahranicni.aspx?c=A170726_122517_zahranicni_aha

;-)

+2/−1
27.7.2017 12:46

J21i65ř43í 44Č17u69m60p78e31l12í64k 5556256562231

Máte pravdu v tom, jak to má vypadat,

ale je to trochu složitější. To hlavní je, že jmenovaná moc soudní nemůže ovládat volenou moc zákonodárnou a volená moc zákonodárná má právo určovat pravidla činnosti moci soudní ve vztahu ke kontrole volené moci výkonné.

+6/−1
27.7.2017 11:26

V11í89t 82O47d41l47o34ž47i42l23í34k 8396503737757

To, jak funguje delba moci ve state, nemuze byt fixne dane a nemenne, to by vlastne bylo spise totalitni, nez demokraticke. Demokracie naopak znamena, ze pokud lide chteji zmenu, mohou ji dosahnout, hlavne promoci svych volenych zastupcu.

+3/0
27.7.2017 12:05

P56e66t77r 90Č71e69j72k51a 7706455439932

Špatně.... demokracie musí obsahovat i pojistky proti tomu, aby v situaci, kdy lidé chtějí změnu z demokracie na totalitu, jí dosáhnout snadno nemohli - a právě že tohle striktní rozdělení mocí a kontrolních vztahů navzájem musí být fixně dané. Demokraticky zvolená totalita je pořád totalita a nikoliv demokracie. ;-)

+2/0
27.7.2017 12:48

V17í96t 84O60d13l93o45ž69i76l96í19k 8726263867287

Cokoliv je fixne dane, je totalita. Kdo je tedy, posle vas, ta autorita, ktera vytesa do kamene nejakou vecnou pravdu, kterou neni mozne demokraticky menit? (snad jedine Buh ☺️).

Kde je psano, jak ma demokraticky stat vypadat? Demokraticky stat je takovy stat , kde se v co nejvetsi mire zije podle vule lidu.

+2/−3
27.7.2017 13:03

P10e30t82r 40Č20e15j54k54a 7976765349832

Dokud někdo nevymyslí spolehlivější princip ochrany demokracie před totalitou, než je klasický trojúhelník dělby moci, tak nezbývá, než akceptovat ten. Zatím nikdo nic lepšího nevymyslel.... ;-)

+1/−1
27.7.2017 14:21

V52í38t 47O22d12l97o52ž27i49l57í62k 8306443157137

To bych ale moc nespojoval s demokracii, je to spise jakasi tradicni zvyklost.

+1/0
27.7.2017 14:58

P98e58t57r 15Č74e84j51k71a 7306865149332

Trojúhelník dělby moci je přímo spojen s moderní demokracií, je její součástí - zabraňuje totiž základnímu předpokladu totality - koncentraci moci. Představte si, že vyhrajete parlamentní volby a získáte absolutní většinu ve sněmovně a prosadíte v zákonodárném sboru zákon omezují třeba politickou soutěž - a na návrh opozice vám vpadne do toho ústavní soud (na který nesmíte mít z pozice vlády vliv) a zákon vám zruší jako protiústavní. Když jako ministr spravedlnosti budete mít právo vyhodit soudce a najmenovat si tam koho chcete, tak tuhle kontrolní pojistku zrušíte. On ani zákonodárný sbor nemůže odhlasovat a schválit úplně "cokoliv" i kdyby pro to byla sebevětší většina. Zákonodárný sbor kontroluje práva soudní moci, ale nesmí narušit její nezávislost..... takže zkrátka je možné, že polské soudnictví má závažné problémy, ale nejde je řešit tím, že soudnictví podřídíte pod výkonnou moc. Můžete je řešit tím, že zavedete nějakou formu odpovědnosti soudů, nebo začnete řešit, jak chyby soudců trestat - je celá řada způsobů, ale nikdy nesmíte soudce podřídit závislosti na výkonné moci v podobě vlády.....

+1/0
27.7.2017 15:12

V88í62t 51O86d82l78o19ž91i41l38í84k 8176743727687

Ja nerikam, ze tento obvykly system neni dobry. Kazdy stat ma ale pravo jej zmenit ci modifikovat, je prece mnoho moznosti, kdo, kdy a na jak dlouho soudce jmenuje a odvolava, uplna nezavislost soudcu je iluze. Nakonec, i ve vasem priklade tam nahodou muze sedet soudce, ktery nejaky novy "totalitni" zakon posveti. Velmi pochybuji o tom, ze by se polska vladnouci strana chtela pokusit o nejaky totalitni puc.

Mnohem totalitnejsi se mi jevi snaha Bruselu zasahovat do vnitrnich zalezitosti Polska a hrozby sankcemi.

0/0
27.7.2017 15:57

P77e52t67r 61Č94e14j11k54a 7946505719582

Samozřejmě, však ta pravidla, kdy soudce může / musí skončit, můžete nějak nastavit, ale neměl byste je vytvořit tak, abyste soudce podřadil a učinil závislým na výkonné moci..... U nás má ministr spravedlnosti právo pozastavit funkci soudci, pokud je stíhán pro trestnou činnost a pokud je odsouzen, tak mu mandát automaticky ze zákona zaniká. Ale to je pouze podřízenost soudce zákonu, nikoliv ministru spravedlnosti. V tomhle režimu hledejte klidně způsob, jak ta pravidla nastavit - myslím si, že něco jako třeba omezený počet mandátů (třeba max 2x, po dobu 10 let) pro ústavní soudce a soudce nejvyšších soudů by nebylo nic proti ničemu - ale zase, muselo by to platit pro NOVĚ jmenované soudce, ne pro ty stávající....

0/0
27.7.2017 17:09

P98a10v65e27l 34Š96t73í63p63e96k 5709783504355

A on to asi někdo ve V4 dělá, co.

+1/0
27.7.2017 18:53

P22e71t70r 73Č49e39j11k25a 7736295619342

Ano Poláci to dělají, pokud máte na mysli to podřizování soudní moci pod vládu. ;-) Pokud dáte ministrovi pravomoc soudce jmenovat nebo poslat soudce do důchodu jen tak z jeho rozhodnutí, tak ano - zrušil jste nezávislost soudní moci.

0/−1
27.7.2017 20:28

P19a28v86e17l 56Š46t20í30p20e91k 5749203594195

Takže když si většina občanů nepřeje kvótovat nemakačenka, je to totalita? Aha, totalita je názor, který se vám nehodí, chápu

+1/0
27.7.2017 18:52

P11e19t14r 79Č80e87j21k68a 7916395839312

Evidentně neznáte mé názory - já kvóty považuju za blbost, ale ten polskej problém s podřízením justice výkonný moci s tím nesouvisí. Zatímco v odporu vůči kvótám zemím V4 velmi fandím (a myslim, že stálej mechanismus by na hlasování v žádném případě neprošel - těch zemí, které vědí, že je to nesmysl, je mnohem víc, než jenom V4) -proto, že ty kvóty jsou nesmysl a kdyby evropský komisi skutečně šlo o dodržování práva EU, tak si počká do října, až ty mechanismy v září skončej (to nařízení je jenom na dobu září 15 - září 17, takže i rozhodnutí SDEU bude v podstatě pak o ničem....) a pak vyhodnotí jejich naplnění - a povede řízení se VŠEMA zeměma, který ty nařízený kvóty nesplnily, což jsou skoro všechny.... ;-D a nebo jde o vydírání a šikanu neposlušnejch států, co se nechtěj podřídit očividnýmu nesmyslu.

Ale co se týče toho Polska a těch zákonů, ty opravdu průšvih jsou - a je dobře, že je prezident vetoval. Nijak to s kvótama nebo migrační politikou nesouvisí. Pokud EU tady bude vést nějaké řízení proti Polsku, tak to bude správně - protože opravdu ty zákony ohrožením demokratického státního zřízení jsou.....:-/ Zkrátka soudní moc nesmí být závislá a podřízená politické moci a přesně o to se vláda snaží - jenže spousta lidí bohužel ani netuší, proč je to průšvih a hlavně, jak velkej. Vůbec ten nápad tohle udělat......

0/−1
27.7.2017 20:08

P10a42v56e82l 36Š46t64í98p86e54k 5759563504345

A kde ve V4 někdo ruší volby, povídejte

+1/0
27.7.2017 18:53





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.